املاک هومینگ

راه‌ های ایجاد محیط کار در خانهزمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

محیط کار در خانه

محیط کار در خانه موجب می‌شود تا زمانی که در خانه هستید بتوانید درآمدزایی کنید. بسیاری از افراد هستند که در خانه خود فعالیت شغلی را انجام می‌دهند و گروهی هم هستند که علاوه بر شغلی که در خارج از خانه دارند در داخل خانه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و احتیاج به محیطی دارند، که بتوانند به‌ دور از مشغله‌های خانه به کارهای خود برسند. برای اینکه بتوانید در خانه خود محیطی را برای انجام امور اداری داشته باشید، باید فضای اختصاصی متناسب با کار مورد نظر خود را در خانه در نظر بگیرید. این محیط کار ممکن است که در یکی از اتاق‌های خانه باشد یا اینکه یکی از گوشه‌های خانه قرار گیرد، امر به نوع فعالیتی شما بستگی دارد. بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند برای خودشان کار کنند یا اینکه شرکتی در آینده راه‌اندازی کنند و نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند در صورتی ‌که یکی از بهترین راه‌هایی که در پیش روی خود دارند استفاده از فضای خانه برای شروع کار خود است. برای اینکه بتوانید در خانه، محیط کار مناسب خود را داشته باشید باید به اصول و نکاتی که در این مقاله قید شده است، توجه لازم را به عمل ‌آورید. در این مقاله سعی بر آن داشته‌ایم تا نکاتی که برای ایجاد محیط کار در خانه لازم است را به شما یادآور شویم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها محیط کاری مناسب خود را طراحی کنید.

این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:

  • چه فضایی برای کار شما مناسب است
  • نکاتی برای ایجاد محیط کار در خانه
  • چیدمان محیط کار در خانه

چه فضایی برای کار شما مناسب است

برای اینکه بتوانید فضای محیط کار خود را انتخاب کنید باید در ابتدا با این بیندیشید که چه فعالیتی می‌خواهید در این فضا انجام دهید و بر طبق آن فهرستی برای اینکه به چه وسایلی احتیاج خواهید داشت، تهیه کنید. این لیست به شما این کمک را می‌کند که متوجه شوید این مقدار وسایلی که به آن احتیاج دارید چه مقداری از فضا را اشغال می‌کند. یکی از وسایلی که در انتخاب متراژ فضای محیط کار بسیار تأثیر دارد، میز کار است.

یکی از بهترین فضاهایی که برای محیط کار خود می‌توانید انتخاب کنید، اتاقی نزدیک به درب ورودی است. با انتخاب این اتاق در واقع حریم خصوصی خانه خود را محافظت کرده‌اید و افرادی که به محیط کار شما در خانه میایند، نمی‌توانند به بقیه خانه اشراف داشته باشند. این اتاق به دلیل اینکه دارای درب است و فضای جداگانه‌ای دارد، دارای آرامش بیشتری است زیرا سروصدای بقیه قسمت‌های خانه کمتر به این قسمت منتقل می‌شود.

اگر در محیط خانه اتاقی برای جداسازی محیط کار خود ندارید، می‌توانید گوشه‌ای از خانه را که از هیاهوی منزلتان به دور است، انتخاب کنید تا در آرامش بیشتری بتوانید به کارهای خود برسید. برای اینکه این فضا از بقیه خانه جدا شود، می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی یا پارچه‌ای استفاده کنید تا حریم خصوصی این فضا نیز حفظ شود. خانم‌هایی که در خانه همراه با وظایفی که در خانه دارند به فعالیت‌های دیگر نیز مشغول هستند، می‌توانند برای اینکه دسترسی بهتری داشته باشند در هال یا اتاق نشیمن  خود این فضا را اختصاص دهند تا بتوانند تسلط بیشتری به خانه و امور آن  داشته باشند.

کار در خانه

کار در خانه

یکی از بدترین فضاهایی که برای دفتر کار خود می‌توانید انتخاب کنید، اتاق‌خوابی است که به‌ صورت مشترک استفاده می‌شود. در اتاق‌خواب‌های مشترک شما قادر نخواهید بود محیط کار مناسبی داشته باشید زیرا در ساعاتی که می‌خواهید مشغول به کار شوید ممکن است زمان مناسبی برای فردی که اتاق را با شما شریک است نباشد یا نتوانید در این اتاق تمرکز مناسبی داشته باشید.

یکی از بهترین فضاهایی که در منزل می‌توانید دفتر کار خود را در آن قرار دهید استفاده از فضاهایی در خانه است که در گذشته کاربردی نبودند. این فضاها می‌توانند بهترین انتخاب، به ‌ویژه برای خانه‌هایی که دارای متراژ کمی هستند، باشد.

برای اینکه بتوانید بهترین محیط کار در خانه را داشته باشید، بهتر است در ابتدا فضایی که برای کار احتیاج دارید را بررسی کنید.

نکاتی برای ایجاد محیط کار در خانه

برای اینکه بتوانید محیط کاری مناسب خود را ایجاد کنید به نکاتی باید توجه فرمایید که این نکات عبارت‌اند از:

  1. برای ایجاد فضای مناسب کار خود باید به متراژ خانه و قابلیت‌هایی که خانه دارد، توجه کنید. این موارد بسیار حائز اهمیت هستند زیرا متراژ خانه به شما این امکان را می‌دهد که چه مقداری از فضای خانه را می‌توانید اشغال کنید یا اینکه در کدام فضای خانه میز کار خود را قرار دهید. قابلیت‌هایی که خانه شما دارد به این معنا است که شما کدام قسمت از خانه خود را کمتر استفاده می‌کنید یا اینکه در کدام قسمت از خانه آرامش بیشتری وجود دارد تا شما بتوانید در آن قسمت به کارهای اداری خود برسید.
  2. بودجه‌ای که برای ایجاد محیط کار در خانه خود اختصاص می‌دهید را مدنظر قرار دهید. فهرستی از وسایلی که برای دفتر کار خود تهیه‌کرده‌اید را دوباره بررسی کنید و از تطبیق هزینه‌ها با مقدار بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، اطمینان حاصل کنید.
  3. اگر حس می‌کنید که محیطی که در آینده قرار است دفتر کار شما باشد، احتیاج به تعمیر دارد، حتماً قبل از اینکه وسایل خود را در آن قرار دهید اقدام به بازسازی آن فضا کنید.
  4. در خرید وسایل دفتر کار خود حتماً اولویت را به وسایلی بدهید که علاوه بر زیبایی بسیار کاربردی باشد و در بهینه مصرف کردن محیط به شما کمک بزرگی کند. اگر در وسایلی که انتخاب می‌کنید این اصل اولویت نداشته باشد خواهید دید که فضای دفتر کار خانگی شما بسیار کوچک‌تر از آنچه انتظار داشتید شده است زیرا تمامی فضا را این وسایل اشغال کرده‌اند.
  5. وسایلی که برای دفتر کار خود خریداری می‌کنید را باید بتوانید به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید پس حتماً شرط سلیقه و راحتی خود را در انتخاب آن‌ها رعایت کنید. ممکن است در بیشتر ساعات شبانه‌روز از این فضا استفاده کنید. بنابراین باید احساس راحتی کامل نسبت به دفتر کار خود داشته باشید برای همین باید وسایلی را انتخاب کنید که دقیقاً مطابق سلیقه شما هستند و هنگام استفاده از آن‌ها آرامش و آسایش داشته باشید.
  6. تا حد امکان مدارکی را که به ‌صورت کاغذ نگهداری می‌کنید را کم کنید زیرا برای بایگانی آن‌ها احتیاج به فضای زیادی دارید و ممکن است بیشتر فضای دفتر کار شما را این بایگانی‌ها اشغال کنند. برای اینکه بتوانید مدارک خود را در جایی امن ذخیره کنید، می‌توانید آن‌ها را اسکن و به‌ صورت دیجیتالی از آن‌ها نگهداری کنید.
  7. اگر شغلی که در خانه خود به آن مشغول هستید نیاز به صحبتهای مداوم و طولانی با تلفن دارد، بهتر است برای تماس‌های کاری خود از یک خط تلفن جداگانه استفاده کنید تا خط تلفن‌ خانه شما اشغال نشود و حریم خصوصی منزلتان حفظ گردد. در طول روز ممکن است برای انجام امور کاری، افراد مختلفی با شما تماس بگیرند و برای اینکه به خط تلفن‌ خانه شما دسترسی نداشته باشند، بهتر است از خطی جداگانه استفاده کنید.
  8. نقطه‌ای از خانه را انتخاب کنید که دارای پریز برق و لامپ جداگانه در سقف باشد. در دفتر کار خود شما حداقل به یک پریز برق احتیاج دارید تا بتوانید وسایل برقی خود را به آن بزنید. در طول شب امکان دارد که شما قصد کار کردن داشته باشید و برای اینکه چشمان خود را خسته نکنید یا اینکه تمامی لامپ‌های سالن را روشن نگذارید، بهتر است در دفتر کار از لامپ جداگانه‌ای استفاده کنید.
  9. با خانواده خود در مورد اهمیت وسایلی که در دفتر کار خود دارید صحبت کرده و چهارچوب‌هایی برای این فضا قرار دهید و به آن‌ها اطلاع دهید که اگر می‌خواهند از این فضا استفاده کنند حتماً با هماهنگی شما باشد یا اینکه به قسمت‌هایی که برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، دست نزنند.
  10. ساعاتی که می‌خواهید در دفتر کار خود مشغول به کار شوید را با خانواده خود در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید در این ساعات کمترین سروصدا را داشته باشند. از طرف دیگر خانواده شما نیز باید با کار کردن شما در این ساعات شبانه‌روز موافق باشند.
کار در خانه

کار در خانه

در محیط کار در خانه اعمال سلیقه شخصی بسیار مهم است، اما سلیقه نباید فدای اصولی شود که می‌تواند برای شما در طول زمان  بسیار مفید باشد.

چیدمان محیط کار در خانه

محیط کاری که برای خود انتخاب کرده‌اید فقط بخشی از دفتر کار در خانه است. بخش دیگر چیدمانی است که برای این قسمت از خانه خود به کار می‌برید. این چیدمان می‌تواند به بهینه مصرف کردن فضا کمک دوچندانی کند و هم می‌تواند نشانگر ذوق و سلیقه و میزان حرفه‌ای بودن شما را به نمایش بگذارد.

برای چیدمان وسایل محیط کار خود اصل کاربردی بودن را رعایت کنید. وسایلی که برای دفتر کار خود خریداری کرده‌اید باید به‌ گونه‌ای کاربردی باشند که بتوانید در کمترین فضا بیشترین مقدار وسایلی موجود را در آن جای دهید. می‌توانید از قفسه‌هایی که در دیوار نصب می‌شوند نیز استفاده کنید و در بالای میز کاری خود آن‌ها را نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

در چیدمان وسایل اداری خود حتماً باید وسایلی که در طول روز با آن‌ها بیشتر سروکار دارید را در جلوی دست خود قرار دهید تا بتوانید به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنید. این وسایل به دلیل اینکه بیشترین استفاده را دارند، باید در نزدیکی میز کار قرار گیرند.

روی میز کار خود را خیلی شلوغ نکنید زیرا برای انجام امور بر روی آن نمی‌توانید از سطح میز استفاده کنید و وسایلی را که به آن‌ها احتیاج دارید را به‌ راحتی پیدا کنید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که در قفسه‌ها یا کشوهایی که در اطراف میز قرار میگیرند، استفاده کرده و وسایل خود را در آن‌ها نگهداری کنید.

چیدمان دفتر کار خود را به‌ گونه‌ای انجام دهید که در آن رفت‌وآمد به‌ راحتی صورت گیرد و برای عبور و مرور به وسایل و خودتان آسیبی نرسد. اگر اتاقی اختصاصی برای دفتر کار خود دارید، وسایل را به صورتی در چهار طرف دیوارها بچینید که در وسط خالی باشد و بتوانید به‌ راحتی در آن اتاق رفت‌وآمد کنید. اگر گوشه‌ای از خانه را برای دفتر کار خود انتخاب کرده‌اید وسایل را طوری بچینید که کامل این فضا از قسمت‌های دیگر خانه جدا شده باشد و رفت‌وآمد در این فضا به‌ آسانی صورت گیرد.

برای اینکه فضای دفتر کار شما زیباتر شود بهتر است در آن از تابلو، مجسمه‌های رومیزی، چراغ مطالعه و المان‌هایی که به آن علاقه دارید، استفاده شود. با این ترفند می‌توانید فضای دفتر کار خود را شخصی‌سازی کرده، در عین حال دفتر کار شما دارای فضایی حرفه‌ای نیز خواهد بود.

چیدمان محیط کار در خانه یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی داخلی دفتر کار شماست زیرا با چیدمان درست می‌توانید مطمئن باشید که فضای کمتری را اشغال کرده‌اید.

برای اینکه بتوانید در خانه خود محیط کار مناسب و مورد علاقه خود را داشته باشید، باید به این نکات توجه فرمایید. این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا به دفتر اداری خود در خانه نزدیک‌تر شوید و فعالیت‌های شغلی خود را در آن‌ها انجام دهید. امروزه تمایل به افزایش درآمد موجب شده است که افراد در منزل خود نیز به فکر درآمدزایی باشند تا بتوانند به پیشرفت‌هایی برسند که همیشه خواهان آن بوده‌اند. دفتر کاری که در خانه خود مهیا کرده‌اید با شرایطی که دارد می‌تواند شما را به این پیشرفت‌ها نزدیک کند. با این فضای کاری می‌توانید خانه خود را منبع درآمدی برای خانواده در نظر بگیرید. در این مقاله تمام تلاش خود را بر این داشته‌ایم که بتوانیم راه‌های ایجاد محیط کار مناسب در خانه را به شما اطلاع دهیم تا شما بتوانید در منزلتان محیطی مناسب و درخور برای انجام کارهای اداری مهیا کنید و به اقتصاد خانواده‌تان نیز کمک برسانید.

برچسب ها:
پیام بگذارید

دریافت آخرین اخبار

 تحلیل بازار مسکن، تغییرات وام مسکن، قیمت مناطق مختلف تهران و سایرشهرها

شما با موفقیت عضو شدید

لطفا دوباره تلاش کنید

مجله آنلاین هومینگ will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.