راهنمای استفاده از اپلیکیشن مدیریت شارژ ساختمان

مدیریت شارژ ساختمان

مدیریت شارژ ساختمان چیست؟

سرویس پرداخت و مدیریت هزینه‌های ساختمان به عنوان سرویس جدید اپلیکیشن آپ، این امکان را فراهم می‌کند تا ساکنین ساختمان بتوانند علاوه بر تعریف هزینه‌های ساختمان، دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را بررسی نماید. در این سرویس تمامی اطلاع رسانی‌ها از طریق پیامک به صورت اتوماتیک انجام شده و ساکنین از تمامی صورت‌حساب‌های خود به سرعت مطلع شده و می‌توانند به راحتی و با اعتبار آپ پرداخت خود را انجام دهند.

از چه طریق می‌توان به سرویس پرداخت و هزینه‌های ساختمان دسترسی پیدا کرد؟

کاربران می‌توانند از طریق اپلکیشن آسان پرداخت به سرویس پرداخت و مدیریت هزینه‌های ساختمان دسترسی پیدا کنند و با انتخاب نقش خود به عنوان مالک یا ساکن از امکانات این سرویس استفاده نمایند.

این اپلیکیشن چه امکاناتی در اختیار کاربر می‌گذارد؟

این اپلیکیشن برای استفاده مدیر ساختمان، ساکنین ( مالک ، مستاجر) و یا مالکین غیر ساکن طراحی شده است که امکان ثبت، هزینه‌های ساختمان از جمله شارژ، هزینه‌های جانبی و مشاهده و بررسی پرداختی‌های ساکنین را به مدیر ساختمان خواهد داد. ساکنین و یا مالکین نیز از طریق پیامک و پنل کاربری خود از هزینه‌ها، تاریخچه پرداختی‌ها و همچنین مهلت پرداخت آن‌ها با خبر خواهند شد.

امکانات اپلیکیشن شارژ ساختمان

امکانات اپلیکیشن شارژ ساختمان

چطور عضو سرویس شویم؟

امکان ثبت نام از طریق اپلیکیشن آسان پرداخت وجود دارد.

هزینه خدمات این اپلیکیشن چقدر است و به چه صورت محاسبه می‌شود؟

استفاده اپلیکشین برای مدیر ساختمان رایگان بوده و مشمول هیچ گونه هزینه خریداری و یا پرداخت اشتراک نخواهد بود. آسان پرداخت بابت هر تراکنش، از پرداخت کننده مبلغی معادل ۱۰۰۰ تومان دریافت خواهد کرد که رقم مذکور به رقم نهایی “هزینه” اضافه شده که از طریق درگاه آپ پرداخت خواهد شد.

آیا همه ساکنان باید همزمان از این سرویس استفاده کنند ؟

برای بهره گیری از تمام خدمات اپلیکشن بهتر است که تمامی تراکنش‌ها از طریق همین اپلیکیشن انجام شود تا مدیر ساختمان نظارت کامل‌تری بر هزینه‌ها و ضعیت مالی ساختمان داشته باشد، امکان ثبت پرداختی‌های نقدی یا کارت به کارت به صورت دستی در اپلیکیشن وجود دارد؛ اما محدودیتی برای استفاده غیر همزمان ساکنین در نظر گرفته نشده است.

آیا میتوان سهم هر واحد از هزینه‌های ساختمان را بر اساس نفرات و متراژ محاسبه کرد؟

بله، امکان محاسبه هزینه‌های ساختمان را بر اساس نفرات، متراژ و یا مساوی وجود دارد. ضمنا امکان تفکیک برخی هزینه‌ها که بر عهده مالک است از طریق پنل کاربری مدیر ساختمان وجود دارد. همچنین می‌توان برای پرداخت شارژ و هزینه‌های اضافه مهلت پرداخت معین کرد. ساکنین به صورت لحظه‌ای از طریق پیامک از ثبت شدن هزینه‌ها مطلع خواهند شد و در صورت عدم پرداخت شارژ و هزینه‌هایی اضافی در مهلت تعیین شده توسط مدیر ساختمان، در پنل کاربری ساکنین واحد مذکور و مدیر ساختمان، پرداختی به صورت معوقه مشخص خواهد شد.

افزودن ساختمان

مدیر ساختمان، اطلاعات مربوط به ساختمان را وارد می‌نماید. این اطلاعات شامل موارد ذیل خواهد بود:
۱- آدرس ساختمان۲- کد پستی۳- پلاک ۴- تعداد واحد ( به منظور گرفتن اطلاعات هر واحد و محاسبه سهم پرداختی برای هر کدام) ۵- کد ملی مدیر ساختمان ( به منظور مطابقت کدملی و شماره شبا برای اشتباه نشدن در واریزی‌ها ) ۶- شماره شبای مدیر ساختمان ( به منظور واریز هزینه‌های پرداختی به حساب مدیر) ۷- در صورتی که ساختمان شارژ ثابت دارد: مبلغ شارژ و دوره‌های پرداختی وارد می‌شود ۸-در صورتی که ساختمان شارژ ثابت ندارد: می‌توان در قسمت افزودن هزینه‌ها هر بار هزینه‌ها را اضافه و به اعضای ساختمان اطلاع رسانی گردد.

افزودن ساختمان

افزودن ساختمان

افزودن واحدها

۱- واحدهایی که مالک ساکن است فقط اطلاعات مربوط به مالک میبایست وارد شود.
۲- واحدهایی که مستاجر ساکن است: اطلاعات مالک و مستاجر هر دو وارد می‌شود تا هزینه‌های اساسی برای مالک و هزینه‌های جاری برای مستاجر محاسبه، صادر و ارسال گردد.

افزودن واحدها

افزودن واحدها

مدیریت هزینه‌های ساختمان

۱- شارژ ثابت دارد: می‌توان یک هزینه ثابت برای ساختمان تعریف شود و اول هر دوره ( ماهیانه، فصلی، شش ماهه) به اطلاع اعضای ساختمان ( مالک/ مستاجر) از طریق پیام کوتاه به صورت اتوماتیک می‌رسد. همچنین می‌توان هزینه‌های اضافی را در هر لحظه صادر و برای آن مهلت واریز قرار داد تا به علاوه شارژ ثابت به لیست فاکتور‌های پرداختی مالک و مستاجر اضافه گردد.
۲- شارژ ثابت ندارد: در این ساختمان‌ها مدیر میتواند در هر لحظه با افزودن هزینه جدید و وارد کردن اطلاعات زیر و مهلت پرداخت صورتحسابی صادر کرده و اعضای ساختمان را از طریق پیام کوتاه به صورت اتوماتیک مطلع نماید.
بررسی وضعیت پرداخت هر دوره توسط مدیر ساختمان: مدیر ساختمان میتواند وضعیت هزینه‌های هر دوره را مشاهده و بررسی نماید. این وضعیت‌ها شامل موارد پرداخت شده/ پرداخت نشده(معوقه) و در انتظار پرداخت(هنوز مهلت پرداخت باقیست) خواهد بود.
ویرایش اطلاعات
۱- ویرایش اطلاعات مربوط به شارژ ثابت و دوره
۲- ویرایش اطلاعات مربوط به واحدها

مدیریت هزینه‌های ساختمان

مدیریت هزینه‌های ساختمان

پرداخت کنندگان

مستاجر: از این طریق می‌تواند سهم مربوط هزینه‌های واحد خود را از طریق درگاه پرداخت آسان انجام دهد. این هزینه‌ها نیز تنها شامل هزینه‌های جاری که متوجه مستاجر است خواهد بود و هزینه‌های مرتبط به مالک به صورت جداگانه محاسبه خواهد گردید. پس از آن در لیست هزینه‌های پرداخت شده به صورت تاریخچه ذخیره و در هر لحظه قابل مشاهده خواهد بود. همچنین اینکه مدیر ساختمان مطلع می‌گردد که واحد شما فاکتور هزینه‌ها را پرداخت کرده و جزء پرداخت‌های معوق محسوب نمی‌شود.
مالک: می‌تواند از این طریق هزینه‌های مربوط به خود را از مستاجر جدا کرده و هزینه‌های اساسی که متوجه مالک است را از این طریق پرداخت نماید.

پرداخت کنندگان شارژ ساختمان

پرداخت کنندگان شارژ ساختمان

برچسب ها:
پیام بگذارید