چگونه به یک آژانس مشاوره املاک برتر و موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک آژانس مشاوره املاک برتر و موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک آژانس مشاوره املاک برتر و موفق تبدیل شویم؟ این سوالی است که بسیاری از مشاورین املاک به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. در روزگار ما، آن هم با تغییر شیوه­ی زندگی افراد و نحوه­ی معاشرت­ها و ارتباطات آن ها با همدیگر، شاید ایجاد یک کسب و کار به مانند قبل نبوده و نیازمند تغییراتی در سیاست ها و استراتژی های مربوط به شکل گیری یک بیزینس باشد.

مشاغل گوناگونی وجود دارند که بنابر شرایط کاری خود و شناسایی نیازهای افراد جامعه و صد البته مشتری های مخصوص خود، شیوه های متنوعی را برای کسب و کار خود انتخاب می­کنند.

در حیطه­ی کاری مخصوص به مشاوره­ی املاک هم، چنین قاعده­ای حکم فرماست. اما سوال اینجاست که: برای تبدیل شدن به یک آژانس مشاوره املاک برتر چه کار باید کرد؟

 قبل از جواب بهتر است یک اصل کلی را در نظر بگیریم و آن این که: همه ی ما به خوبی می­دانیم قدرت و اعتبار یک مجموعه، بخصوص گروه­ها و شرکت هایی که به صورت گروهی و برای یک هدف کار می­کنند، وابسته به کارکنان و کلیه­ی افراد زیر مجموعه­ی آن است.

در ادامه برای پاسخ به سوال بالا با گروه هومینگ همراه باشید تا با بررسی مواردی چند، برخی از جنبه های موفقیت آژانس­های املاک را با هم بررسی کنیم.

همان طور که در بالا نیز گفته شد گستردگی یک کسب و کار گروهی، به فعالیت اعضای گروه بستگی دارد. اگر با مقالات گروه هومینگ آشنایی داشته باشید، خواهید دید که ما در سری نوشته های قبلی نیز به یک سری تکنیک هایی که مربوط به حرفه­ی مشاوره­ی املاک بود را بررسی کردیم؛ اما چنین تکنیک هایی فقط بعد فردی داشته و یک سری ترفند برای موفقیت یک فرد به حساب می­آمدند؛ در حالی که برای موفقیت یک آژانس، نیاز به کار تیمی و صد البته مدیریت بهینه است.

  • مدیریت بهینه: منظور از مدیریت بهینه چیست؟

یک ضرب­المثل آفریقایی است که می­گوید: «یک گله گوسفند با رهبری یک شیر بر یک گله شیر با رهبری یک گوسفند پیروز است». از آنجایی که برای شروع یک کسب و کار گروهی، این مدیر یا سرپرست گروه است که وظیفه­ی شناسایی و مدیریت بحران و پیش برد کار ها را بر عهده دارد، پس درست است که داشتن نیروی ماهر برای پیشرفت در یک حرفه لازم و ضروری است، اما این راس هرم مجموعه است که باید توانایی های زیر مجموعه خود را شناسایی کند.

  • بودجه بندی مناسبی برای بخش های مختلف کار خود داشته باشید

بی تعارف باید گفت که پول به منزله ی خون در رگ های چرخه­ی کسب و کار است. اگر در برنامه ریزی های مالی خود غفلت کرده یا اصلا برنامه ای برای بودجه­ی خود نداشته باشید، باید بگوییم که دیر یا زود، کسب و کار شما محکوم به نابودی است.

  • از افراد با تجربه استفاده کنید

از آنجایی که در عرصه­ی کسب و کار رقابت هایی هم از سوی هم کاران صورت می­گیرد؛ در نتیجه بدون داشتن پشتوانه­ی تجربه و اطلاعات از پیش تعیین شده، نمی­توان بی­گدار به آب زد. بهترین ایده و پیشنهاد برای افرادی که تازه می­خواهند وارد این حرفه شوند، دریافت کمک و مشاوره از پیشکسوتان و افراد با تجربه در این حرفه است.

از افراد با تجربه استفاده کنید

  • سعی کنید Database و گنجینه­ی اطلاعات بالایی داشته باشید

در واقع می­توان اینگونه بیان کرد که اساس کار مشاوره­ی املاک داشتن اطلاعات در خصوص ملک و موارد مربوط به این حرفه است. از طرفی هم برای تشکیل و اوج دادن به یک آژانس مشاوره­ی املاک باید یک پایگاه داده­ی گسترده ای داشته باشید تا بتوانید در عرصه­ی رقابت و جلب رضایت مشتری حرفی بزنید.

  • به نیروهای زیر دست خود توجه ویژه­ای داشته باشید

سعی نکنید با عجله­ ی بیخود به کار خود سرعت دهید. گرفتن نیرو کار راحتی است اما گرفتن نیروی کار آمد و کار راه انداز به این راحتی ها نیست.

سعی نکنید نیرویی را استخدام کنید که بجای مشتری مداری مشتری پرانی کند!. پس یا نیروی مجرب بگیرید یا اگر هم نیروی خام دارید سعی کنید با حوصله به تربیت آن ها مطابق با معیار های کار بپردازید.

  • همواره در چشم مشتری باشید

سعی کنید به هر نحوی که شده در چشم مشتری باشید. به بیان دیگر به روش های مختلف و با استفاده از ابزار های گوناگون، همواره خود را به مشتریان عرضه کنید. مهم نیست از چه ابزاری استفاده کرده و چگونه این کار را انجام می­دهید مهم این است که به هدف خود که جذب مشتری های جدید درعین نگهداشتن مشتری های قدیمی است، رسیده باشید.

به عنوان نمونه شما می­توانید از رسانه­­ی اینستاگرام در راستای انجام دادن دو عمل بازدید میدانی از ملک و معرفی آن به مشتری همراه با معرفی  و تبلیغ آژانس خود به صورت همزمان استفاده کنید.

همواره در چشم مشتری باشید

  • تمرکز کاری خود را منحصرا در یک جا نگذارید

بگذارید اینگونه بیان کنیم که سرمایه­گذاری و به الطبع تمرکز کاری فقط بر روی یک نقطه از شهر یا کشور یا حتی دنیا، کار اشتباهی است، با نگاهی به روند کاری آژانس های مشاور املاک بین المللی و کشوری موفق، به راحتی می­توان این موضوع را درک کرد که این آژانس ها، صرفا در یک منطقه از این کره­ی خاکی تمرکز نداشته و همانند ریشه های یک درخت سعی در تصرف جاهای دیگر نیز دارند.

  • آژانس خود را برای انواع مشتری تطبیق دهید

همان طور که در بعد فردی، تطبیق خود با انواع مشتری مهم است، در بعد شراکتی نیز لازم است کل مجموعه به نحوی عمل کند که انواع مشتری با انواع سطح فرهنگ و توان مالی با آژانس شما احساس راحتی کند. این امر باعث جلب مشتری نیز می­شود.

همه­ی موارد بالا تنها بخشی از مهارت های چندگانه­ی بهترین شدن در حرفه ی مشاوره­ی املاک بود. البته باید این موضوع را نیز خاطر نشان کرد که امروزه با توجه به شرایط فعلی جامعه و اشباع شدن مشاغل، شرکت ها و مجموعه های زیادی سعی در دست درازی به حرفه های دیگری هستند که احتمال می­دهند امکان پول دهی بالایی داشته باشند. به همین منظور چندان هم غیر طبیعی به نظر نمی­رسد که رقبای شما حتی از حرفه های دیگر هم حضور داشته باشند.

در آخر نیز باید گفت که همه­ی اجزای یک مجموعه به هم مرتبط بوده و برای رشد و تعالی آن باید همه­ی افراد احساس مسئولیت داشته باشند و به نوعی این احساس در مجموعه ایجاد شود که باید «همه برای یکی» بجنگند.

 

این نوشته چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها:
پیام بگذارید